eBook Téléchargement , DRM LCP 🛈 DRM Adobe 🛈
Lecture en ligne (streaming)
126,59

Téléchargement immédiat
Dès validation de votre commande
Ajouter à ma liste d'envies
Image Louise Reader présentation

Louise Reader

Lisez ce titre sur l'application Louise Reader.

Description

Le but de ce manuel est de permettre à un neuroscientifique de discuter de la structure et des fonctions du cerveau à un niveau approprié pour les étudiants à de nombreux niveaux d'études, y compris le premier cycle, les études supérieures, dentaires ou médicales. Il est plus vrai en neurologie que dans tout autre système de médecine qu'une connaissance approfondie des sciences fondamentales, c'est-à-dire de l'anatomie, de la physiologie et de la pathologie du système nerveux, permet d'arriver facilement au diagnostic de la localisation du processus pathologique et d'appliquer ses connaissances à la résolution de problèmes en situation clinique. Les auteurs ont une longue expérience dans l'enseignement des cours de neurosciences au niveau de la première ou de la deuxième année aux étudiants en médecine et en médecine dentaire et aux résidents, où l'information clinique et la résolution de problèmes cliniques font partie intégrante du cours.
Pages
689 pages
Collection
n.c
Parution
2017-10-25
Marque
Springer
EAN papier
9783319601854
EAN PDF
9783319601878

Informations sur l'ebook
Nombre pages copiables
6
Nombre pages imprimables
68
Taille du fichier
32829 Ko
Prix
126,59 €
EAN EPUB
9783319601878

Informations sur l'ebook
Nombre pages copiables
6
Nombre pages imprimables
68
Taille du fichier
19343 Ko
Prix
126,59 €

Dr. Jacobson has taught neuroanatomy and gross anatomy for many years to medical and dental students at Tufts University School of Medicine and an upper level biology course on the Central Nervous System to undergraduates at Tufts University in Medford, MA utilizing many of Dr. Marcus’ cases to engage the students. He also has used several movies on the brain developed in Hollywood to further involve  the students.  

Dr. Marcus, practiced neurology for 40 years and he developed a case history problem solving sessions in the recent book “Integrated Neurosciences “by EMMarcus , S Jacobson, T Sabin (Oxford U Press, 2114), and he also conducted a problem-solving seminar in which all medical students at the University of Massachusetts participate during their clinical neurology clerkship rotation. This provides the students an opportunity to refresh their problem solving skills and to review and update that basic science material essential for clinical neurology.

 Dr. Pugsley isa senior neurosurgeon with extensive clinical and teaching experience.  He trained in Neurosurgery at Tufts University School of Medicine. He observed that the inclusion of case history materials reinforces the basic science subject matter learned by markedly increasing the interest of the students in both basic and clinical science material. He has added many new cases and a neurosurgeons’ prospective to disease. 

Suggestions personnalisées