Are We Safe Enough?

Measuring and Assessing Aviation Security

de

,

Éditeur :

Elsevier


Paru le : 2017-09-08



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Description

Sommes-nous assez en sécurité ? Mesurer et évaluer la sûreté aérienne explique comment l'analyse des risques et l'analyse coûts-avantages standard peuvent être appliquées à la sûreté aérienne en étapes systématiques et faciles à comprendre. L'ouvrage évalue et met en contexte les risques associés au transport aérien, l'appétit pour le risque des compagnies aériennes et des organismes de réglementation et la notion de risque acceptable. Pour ce faire, il décrit l'efficacité, la réduction des risques et le coût de chaque niveau de sûreté aérienne, du maintien de l'ordre et du renseignement au contrôle des passagers aux points de contrôle et à l'armement des pilotes dans le poste de pilotage. Quantifie les risques, les coûts et les avantages des diverses méthodes de sûreté aérienne, y compris le maintien de l'ordre, le renseignement, le contrôle préalable, le contrôle des passagers aux points de contrôle, la détection comportementale, les agents de la circulation aérienne et les pilotes armés.Met l'accent sur les mesures de sécurité qui réduisent les coûts sans réduire la sécurité, y compris la pré-vérification, le programme fédéral des agents de pont aérien et les barrières physiques secondaires installées.Compréhension de la réduction des risques grâce à des applications globales totalement transparentes et explorées grâce à l'analyse de sensibilité.
Pages
268 pages
Collection
n.c
Parution
2017-09-08
Marque
Elsevier
EAN papier
9780128114759
EAN EPUB SANS DRM
9780128114766

Prix
97,01 €

Mark G. Stewart is Professor of Civil Engineering and Director of the Centre for Infrastructure Performance and Reliability at The University of Newcastle in Australia. He is co-author of Probabilistic Risk Assessment of Engineering Systems (Chapman & Hall, 1997, and Japanese edition in 2003), and has published more than 400 technical papers and reports. He has 30 years of experience in probabilistic risk and vulnerability assessment of infrastructure and secu¬rity systems that are subject to man-made and natural hazards. Professor Stewart has received extensive Australian Research Council support, including an Australian Professorial Fellowship, to develop probabilistic risk-modelling techniques for infrastructure subject to military and terrorist explosive blasts, and cost-benefit assessments of aviation security, policing, and counter-terrorism protective measures for critical infrastructure.John Mueller is Woody Hayes Senior Research Scientist at the Mershon Center for International Security Studies and Professor of Political Science at Ohio State University, as well as a Senior Fellow at the Cato Institute. He is the author of over a dozen books, several of which have won prizes. Among the most recent of these: War and Ideas (2011) Atomic Obsession: Nuclear Alarmism from Hiroshima to Al-Qaeda (2010), Overblown (2006), and The Remnants of War (2004). He has also edited the web book, Terrorism Since 9/11: The American Cases (2017). Earlier books include Capitalism, Democracy, and Ralph's Pretty Good Grocery, Retreat from Doomsday, Astaire Dancing, and War, Presidents and Public Opinion. He has published hundreds of articles in scholarly journals and general magazines and newspapers, is a member of the American Academy of Arts and Sciences, and has been a John Simon Guggenheim Fellow.

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