STEM Teachers and Teaching in the Digital Era

Professional Expectations and Advancement in the 21st Century Schools

de

, ,

Éditeur :

Springer


Paru le : 2020-02-20



eBook Téléchargement , DRM LCP 🛈 DRM Adobe 🛈
Lecture en ligne (streaming)
147,69

Téléchargement immédiat
Dès validation de votre commande
Ajouter à ma liste d'envies
Image Louise Reader présentation

Louise Reader

Lisez ce titre sur l'application Louise Reader.

Description



Ce livre réunit des chercheurs d'Israël et du Canada pour discuter des défis auxquels les enseignants et les formateurs d'enseignants sont confrontés dans leur pratique. On s'attend de plus en plus à ce que les enseignants des STEM du XXIe siècle réexaminent leur philosophie d'enseignement et adaptent leurs pratiques pour refléter le rôle croissant des technologies numériques. Cette attente représente un défi de taille pour les enseignants, à qui l'on demande souvent de mettre en œuvre des pédagogies nouvelles, riches en technologies, qu'ils n'ont pas eu la chance d'expérimenter en tant qu'élèves ou avec lesquelles ils ne se sentent pas à l'aise. Pour exacerber ce défi, les enseignants du XXIe siècle fonctionnent non seulement dans une réalité éducative en constante évolution qui se manifeste par des réformes continues, mais sont également bombardés par des demandes souvent contradictoires et concurrentes de la part des législateurs, des administrateurs, des parents et des élèves. Comment briser le cercle vicieux des réformes et aider les enseignants des STEM à apporter un réel changement dans l'apprentissage des élèves ? Ce

livre est unique pour au moins trois raisons. Tout d'abord, il présente des recherches menées en Israël et au Canada qui examinent les défis auxquels sont confrontés les enseignants et les formateurs d'enseignants d'aujourd'hui dans leur pratique. Bien que les gouvernements des deux pays mettent l'accent sur l'enseignement des STIM, leurs approches sont différentes et permettent donc des comparaisons intéressantes. Deuxièmement, en plus d'inclure des chapitres basés sur la recherche, d'éminents universitaires discutent des contributions de chacune des sections du livre, en problématisant les problèmes dans une perspective globale. Troisièmement, la technologie a le potentiel de donner aux enseignants les moyens d'agir en cette ère de changement, et ce livre fournit les points de vue uniques de chaque pays, tout en permettant des comparaisons, en discutant des solutions et en posant de nouvelles questions. Ce livre intéressera tous ceux qui participent aux programmes de formation des enseignants en STEM ou aux programmes d'études supérieures en éducation, ainsi que les administrateurs de l'éducation intéressés par la mise en œuvre de la technologie dans leurs écoles.

Pages
324 pages
Collection
n.c
Parution
2020-02-20
Marque
Springer
EAN papier
9783030293956
EAN PDF
9783030293963

Informations sur l'ebook
Nombre pages copiables
3
Nombre pages imprimables
32
Taille du fichier
10363 Ko
Prix
147,69 €
EAN EPUB
9783030293963

Informations sur l'ebook
Nombre pages copiables
3
Nombre pages imprimables
32
Taille du fichier
21944 Ko
Prix
147,69 €

Marina Milner-Bolotin is an Associate Professor in science education in the Faculty of Education at the University of British Columbia, Vancouver, Canada. She holds a M.Sc. in theoretical physics from the Kharkov National University in Ukraine. She also holds M.A. and Ph.D. degrees in mathematics and science education from the University of Texas at Austin in 2001. At UT Austin, she investigated how project-based instruction in physics courses for future elementary teachers affected their interest in science and their ability to do and teach science. She specializes in science and mathematics education and science outreach. She studies how technology can be used in teacher education to prepare mathematics and science teachers who will be able to engage 21st century students in meaningful learning. Her work has appeared in international peer-reviewed research journals, scientific books, conference proceedings, seminars, and workshops. Since 1993, she has been teaching science and mathematics in Israel, USA, China, and Canada to elementary students to university undergraduates in science programs, and to pre-service and in-service teachers. She has led many professional development activities for science in-service and pre-service teachers and university faculty. She is an author of an introductory physics textbook used by thousands of students. Before joining UBC, she was faculty member at Ryerson University in Toronto, Ontario. She has received numerous research and teaching awards and served on the Executive Board of Canadian and International science education associations. To learn more about her research and publications, visit her web site. 

 

Yifat Ben David Kolikant is an Associate Professor in the Seymor Fox School of Education, Hebrew University of Jerusalem. Her academic work is devoted to theorizing learning, teaching, and schooling in the age of globalization and digitalism, an age characterized by the ubiquity of digital technology, an information explosion, pluralism, and rapid changes. Over the past few years, she has dealt with two core questions: (a) How does digital technology influence schooling and (b) how can effective teaching environments be characterized? In recent years she has been involved in several studies aimed at understanding and enhancing  in-service teacher learning under conditions of dramatic curricular and policy changes, and the role that ICT plays and should play in it. Prof. Ben-David Kolikant holds a Ph.D. degree in science teaching from the Weizmann Institute of Science, received in 2002.

Dragana Martinovic is a Professor of Mathematics Education at University of Windsor, where she leads the Human Development Technologies Research Group. Dragana is a Fellow of the Fields Institute for Research in Mathematical Sciences and a Co-Director of the Fields Centre for Mathematics Education. She is a recipient of the Excellence in Mentoring Award at University of Windsor. In her research, Dr. Martinovic explores ways in which technology can improve teaching and learning outcomes, and the digital literacy skills needed for a successful learner and worker of the 21st century. She is dedicated to supporting teacher-led research and providing opportunities for all involved in education to collaboratively work towards increasing student engagement, success, and love for learning mathematics. Dragana is on the Executive for the Mathematics Knowledge Network, hosted by the Fields Centre for Mathematics Education. She co-chairs the Mathematics Leadership Community of Practice (since 2016) and the Fields Cognitive Science Network for Empirical Study of Mathematics and How it is Learned, and is a founding and current co-editor of the Springer book series, Mathematics Education in the Digital Era

Suggestions personnalisées