Handbook on Children with Incarcerated Parents

Research, Policy, and Practice

de

,

Éditeur :

Springer


Paru le : 2019-09-13



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Description

La deuxième édition de ce manuel examine les questions de vie familiale, de santé et d'éducation qui se posent souvent aux millions d'enfants aux États-Unis dont les parents sont en prison ou en prison. Il explique en détail comment ces jeunes sont plus susceptibles de présenter des problèmes de comportement comme l'agressivité, la toxicomanie, les difficultés d'apprentissage, les problèmes de santé mentale et les problèmes de santé physique. Il examine également la résilience et la façon dont les enfants et les familles s'épanouissent, même face aux multiples défis liés à l'incarcération des parents. Les chapitres intègrent une documentation diversifiée, interdisciplinaire et en expansion rapide et synthétisent des travaux d'érudition rigoureux pour répondre aux besoins des enfants sous de multiples angles, y compris la protection de l'enfance, l'éducation, les soins de santé, la santé mentale, l'application de la loi, les services correctionnels et le droit. Le guide se termine par un chapitre qui explore de nouvelles orientations en matière de recherche, de politiques et de pratiques pour améliorer les chances dans la vie des enfants dont les parents sont incarcérés. Les
sujets abordés dans ce manuel sont les suivants :
Résultats de l'Étude sur les familles fragiles et le bien-être des enfants.
Comment l'incarcération des parents contribue aux disparités et aux inégalités raciales et ethniques.
Visites parents-enfants lorsque les parents sont incarcérés en prison ou en prison.
Approches visant à habiliter les parents de couleur incarcérés et leur famille.
Progrès internationaux pour les parents incarcérés et leurs enfants.


La deuxième édition du Guide sur les enfants de parents incarcérés est une référence essentielle pour les chercheurs, les professeurs, les cliniciens/praticiens et les étudiants diplômés en psychologie du développement, en criminologie, en sociologie, en droit, en psychiatrie, en travail social, en santé publique, en développement humain et en études familiales.

"Cet important nouveau volume fournit une mise à jour de la recherche de pointe sur l'impact de l'incarcération sur la vie familiale. Le livre sera une référence essentielle pour les chercheurs et les praticiens qui travaillent à l'intersection de la justice pénale, de la pauvreté et du développement de l'enfant. ”

Bruce Western, Ph.D., Université Columbia

"L'orientation globale et interdisciplinaire de ce guide met brillamment en valeur les recherches, les interventions, les programmes et les politiques les plus récents en matière de bien-être des enfants dont les parents sont incarcérés. Cette édition est un incontournable pour les étudiants, les chercheurs, les praticiens et les décideurs qui se consacrent à la promotion de la santé et de la résilience des enfants touchés par l'incarcération d'un parent. ”
Leslie Leve, Ph.D., Université de l'Oregon
Pages
386 pages
Collection
n.c
Parution
2019-09-13
Marque
Springer
EAN papier
9783030167066
EAN PDF
9783030167073

Informations sur l'ebook
Nombre pages copiables
3
Nombre pages imprimables
38
Taille du fichier
6922 Ko
Prix
220,49 €
EAN EPUB
9783030167073

Informations sur l'ebook
Nombre pages copiables
3
Nombre pages imprimables
38
Taille du fichier
4526 Ko
Prix
220,49 €

J. Mark Eddy, Ph.D., received a bachelor’s degree in psychology at Texas A&M University. He then completed a master’s and doctorate in clinical psychology at the University of Oregon, a clinical internship at the University of Colorado Health Sciences Center, and served as a senior research principal at the Attention Deficit Disorders Clinic, Western Psychiatric Institute and Clinic, University of Pittsburgh Medical Center. Dr. Eddy worked for 25 years as a Senior Scientist and licensed psychologist at the Oregon Social Learning Center, where he was a member of the Oregon Prevention Research Center and the Latino Research Team. For several years, Dr. Eddy joined the School of Social Work at the University of Washington as Director of Research for Partners for Our Children, a research, practice, and policy center focused on child and family well-being within the context of the child welfare system. Dr. Eddy now is a Senior Scientist at New York University. He specializes in conducting rigorous longitudinal research studies of prevention and intervention programs intended to benefit children and families. In recent years, his work has centered on the conduct of randomized controlled trials (RCTs) within school systems, the juvenile justice system, and the adult corrections system as well as with nonprofits working as partners with these and other social service systems.

Julie Poehlmann-Tynan, Ph.D., earned her doctorate in child clinical psychology from Syracuse University in 1995. She worked as a licensed psychologist in the Department of Family Medicine at the State University of New York for several years before starting a postdoctoral fellowship in Developmental Psychopathology at the Waisman Center at the University of Wisconsin. Dr. Poehlmann-Tynan has been a professor in the Human Development and Family Studies department at UW-Madison since 1999. She currently holds the Dorothy A. O’Brien Professorship in Human Ecology at the School of Human Ecology and Center for Healthy Minds at the University of Wisconsin–Madison. Her research focuses on the role of family relationships in the development of resilience in high-risk infants, toddlers, and preschoolers, especially as captured using observational methods. Dr. Poehlmann-Tynan has more than 60 peer-reviewed publications, mostly articles in high impact journals such as Child Development, Developmental Psychology, Pediatrics, American Psychologist, Development and Psychopathology, and Family Psychology as well as book chapters and 4 edited volumes, including a Monograph for the Society for Research in Child Development. She has served as PI on $3 million in grants, mostly from NIH, in addition to serving as a consultant on an additional $4 million in grants. Dr. Poehlmann-Tynan also served as an adviser to Sesame Street on their Emmy-nominated initiative for children with incarcerated parents. She has consulted with Wisconsin Public Television on anoutreach effort for families struggling with methamphetamine addiction and worked with Madison Area Urban Ministry to evaluate their mentoring program for children of incarcerated parents. She is particularly interested in improving the self-regulation and empathy of high-risk children and their parents. Toward this end, Dr. Poehlmann-Tynan is currently conducting randomized controlled trials of interventions using contemplative practices for preschoolers and parents of young children.

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