eBook Téléchargement , DRM LCP 🛈 DRM Adobe 🛈
Lecture en ligne (streaming)
58,01

Téléchargement immédiat
Dès validation de votre commande
Ajouter à ma liste d'envies
Image Louise Reader présentation

Louise Reader

Lisez ce titre sur l'application Louise Reader.

Description
Cet ouvrage offre un guide accessible pour comprendre l'importance d'une approche systémique de l'intégration de la durabilité dans la pratique de la formation des enseignants, et constitue une ressource pratique pour les universitaires de la formation des enseignants et les autres personnes intéressées par le changement organisationnel. Il s'appuie principalement sur les résultats d'un projet de recherche d'une durée de 12 ans en Australie, travaillant directement avec des universitaires et leurs établissements de formation des enseignants pour s'assurer que la durabilité et l'éducation pour la durabilité sont intégrées dans les cours de formation des enseignants. Illustrant la nécessité d'un changement dans la formation des enseignants dans le contexte de l'éducation pour la durabilité, l'ouvrage examine les fondements théoriques et l'application pratique d'un modèle de changement fondé sur un système. Il donne également des exemples de la façon dont le modèle a été utilisé dans la pratique et montre aux universitaires en éducation comment mettre en œuvre le changement au sein de leur propre organisation et comment utiliser les idées et les outils présentés pour faire progresser la durabilité dans leurs domaines de discipline.
Pages
68 pages
Collection
n.c
Parution
2019-06-29
Marque
Springer
EAN papier
9789811395352
EAN PDF
9789811395369

Informations sur l'ebook
Nombre pages copiables
0
Nombre pages imprimables
6
Taille du fichier
1188 Ko
Prix
58,01 €
EAN EPUB
9789811395369

Informations sur l'ebook
Nombre pages copiables
0
Nombre pages imprimables
6
Taille du fichier
748 Ko
Prix
58,01 €

Assoc. Professor Jo-Anne Ferreira is Director of the Centre for Teaching & Learning and Academic Director, SCU Online at Southern Cross University, Bilinga, Australia. Her research focuses on online education and the sociology of education with a special interest in post-structuralist theories of identity, embodiment and power; in systems-based change; and in environmental and sustainability education.

Dr Neus (Snowy) Evans is a Senior Lecturer in Education at James Cook University, Cairns, Australia, where she is coordinator of the Master of Teaching and Learning (Primary) program. Her research interests include socio-ecological resilience and sustainability education in schools and initial teacher education; teacher professional practice; and pedagogy and place; with a particular interest in the intersection between teacher professional practice and sustainability theory, policy and practice.

Prof. Julie Davis is an Adjunct Professor at Queensland University of Technology, Brisbane, Australia. A world leader in early childhood education for sustainability (ECEfS), with over 100 publications, she was sole-editor of the first textbook on young children’s learning and EfS for early childhood initial teacher education students, translated into Korean and Chinese. She also co-edited the first research text on ECEfS, which problematizes ECEfS theory and practice, also translated into Korean.

Prof. Bob Stevenson is an Adjunct Professor at James Cook University, Cairns, Australia, and was previously Tropical Research Leader (EfS) at The Cairns Institute, and Director of the Centre for Sustainability Education. He was lead editor of the International Handbook of Research in Environmental Education and Editor-in-Chief of the Journal of Environmental Education. His scholarly interests include theory-policy-practice relationships in environmental and sustainability education; leadership and teacher professional development; and potential spaces and approaches to engage youth in deep thinking about and acting on socio-ecological issues.

Suggestions personnalisées